Om foreningen

Kjernen i norsk travsport er den norskfødte hesten. De siste årene har kvaliteten på norsk oppdrett gått mye fram. Toppen av glede er når norske hester slår utlendingene. Intet er større enn når «Made in Norway» kan ropes ut etter store, internasjonale prestasjoner.

Norskfødte hester som  Moni Viking, Cokstile, Papagayo E., Lionel, Support Justice, Ferrari B.R., Juliano Rags, Thai Broadway, Phantasm Soa, Born In The U.S.A.,  for ikke å glemme gamle stjerner som Rex Rodney, Tamin Sandy, Gentle Star, Thai Tanic og Jetstile – alle disse og flere har gitt trav-Norge mange mange stolte øyeblikk mot Europas beste hester. Vi har i flere år sett en økning i kvalitet både når det gjelder topper og bredde, og det er tydelig at tiltakene som er gjort for å stimulere norsk avl har fungert.

Avlsforeningen ønsker å bidra til å løfte kvaliteten på norsk varmblodsavl ytterligere, slik at «Made in Norway»-begrepet kan brukes så ofte som mulig. Målet med foreningen er å fremme norsk varmblodsavl ved å få til gunstige avtaler, og med ulike tiltak informere, motivere og hjelpe oppdrettere til å satse videre og vise at vi duger, samt å ha innspill til politikk i trav-Norge som angår oppdrett og fordeling av midler. Travavl.no er tatt opp som en samarbeidende organisasjon til DNT.

Som medlem i avlsforeningen vil du få en kanal der du kan få gehør for saker som du mener er viktige for foreningen å jobbe med. Du trenger ikke være oppdretter for å være medlem, det holder at du støtter visjonen om at norskfødte varmblodstravere skal være minst like gode som travere fra andre nasjoner. Gjør som Geir Vegard Gundersen, Charlotte Teien og mange andre, meld deg inn i Travavl.no

Vær med på å skape flere oppturer for norske varmblodstravere! MADE IN NORWAY duger!